Aplicativo móvil para el seguimiento de la deserción de los estudiantes en la facultad de ingeniería en la universidad libre.

Aplicativo móvil para el seguimiento de la deserción de los estudiantes en la facultad de ingeniería en la universidad libre.

Autores/as

  • Angie P. Garzon M. Universidad Libre De Colombia
  • Nicolas A. Cardoso Universidad Libre De Colombia
  • N. N. Sarmiento Niño Universidad Libre De Colombia

Palabras clave:

dropout rate, virtual tool, prevention, implementation

Resumen

According to the statistics published by the MEN and articles published by the viewer, The Money Magazine, where they affirm the main dropout factors presented by young people, universities have chosen to focus on the implementation of strategies to prevent their students from leaving the classroom of class . Many of the students, according to some specialists, do not focus on the main skills to choose a career, but give more importance to careers that are in fashion, which generate higherincomes and a  great status within society, in many cases students do not know the academic curriculum of the program they select. The Libre University is no exception to this phenomenon. Over the years the dropout rate has been increasing due to many of the students of the Faculty of Engineering . It is for this reason that the need arises to create a virtual tool that can help the university to know and prevent the dropout rate of students

Citas

MEC, 2017.

C. C. G. Facundo Ortega, "los desertores del futuro", 2005.

I. C. p. e. F. d. l. E. Superior-ICFES, "Educacion Superrior en la decada 1990-1999: resumen estadíco", 2000.

G. y. Gonzalez, Determinantes del Rendimiento Acádemico y deserción estudiantil., Cali, 2006.

F. y. F. G. J. Soto Perez, Realidades y retos de la inlcusión digital Comunicación y Pedagogía, 2003, pp. 192,34-40.

L. S. N. Ernesto, Reestructuración Curricular de la educación superior ICFES, Bogotá, 1995.

C. Ramirez Rodriguez, LasTICS en el Aula, NNTT, Granada, 2010.

Bacher, Medidas de las actitudes del profesorado universitario hacia la integración de las TICS, Comunicar, 2009, pp. 33,115-124.

Descargas

Publicado

2019-12-30

Cómo citar

Garzon M., A. P., Cardoso, N. A., & Sarmiento Niño, N. N. (2019). Aplicativo móvil para el seguimiento de la deserción de los estudiantes en la facultad de ingeniería en la universidad libre. Revista Avenir, 3(2), 28–31. Recuperado a partir de https://fundacionavenir.com.co/avenir/index.php/revista/article/view/35

Número

Sección

Artículos
Loading...